Így regisztrálj néhány egyszerű lépésben a NAV Online Számla rendszerébe

blog_regisztracio.jpg

Elakadtál a regisztráció közben és nem tudod kihez fordulj? Kövesd Számlaexpert blogunkat, ahol folyamatosan frissítjük a leghasznosabb cikkeket a NAV Számlázó bekötéssel kapcsolatban. Legyetek naprakészek a témában és kövessetek minket!

Szeretnénk segíteni Neked a regisztrációnál, amit ebben a cikkben összeszedtünk néhány egyszerű lépésben. Az adatszolgáltatásra kötelezett adózót regisztrálni kell a NAV Online Számla rendszerébe, melyet az adatszolgáltatásra kötelezett adózó nevében az arra jogosult törvényes képviselő vagy állandó meghatalmazott tehet meg.

Első lépésben regisztrálnod kell az elsődleges felhasználót:

1) Látogass el az https://onlineszamla.nav.gov.hu/ oldalra. A regisztrációhoz a NAV Online Számla Rendszerébe Ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkezned.

2) Kattints a regisztráció panelre.

3) Jelentkezz be Ügyfélkapu profilodba.

4) Kattints az „ADATSZOLGÁLTATÁSRA KÖTELEZETT ADÓZÓI REGISZTRÁCIÓ” panelre, amellyel elkezdődik a tényleges regisztráció, ezzel együtt megtörténik az ügyfélkapus azonosításod.

5) Add meg a személyazonosító adataid az „ÜGYFÉL REGISZTRÁCIÓ - ALAPADATOK MEGADÁSA” menüpontban. A „SZEMÉLYI ADATOK ELLENŐRZÉSE” panelre kattintással megtörténik az azonosítás. Amennyiben az alapadatok megadásakor valamilyen elírás történik, akkor egy hibaüzenet jelenik meg, miszerint a megadott adatok alapján az azonosítás sikertelen.

6) Az azonosítás során vizsgálja a rendszer, hogy létezik-e már regisztrált felhasználó a megadott adataiddal. Amennyiben már létezik, lehetőség van annak kiválasztására, hogy melyik létező felhasználónévvel szeretnél regisztrálni.

7) Add meg a részletes adataid az ügyfél regisztrációhoz az „ÜGYFÉL REGISZTRÁCIÓHOZ SZÜKSÉGES RÉSZLETES ADATOK MEGADÁSA” menüpontban. Válaszd ki lenyíló panellel, hogy a regisztrációt gazdálkodó szervezet, vagy egyéni vállalkozóként szeretnéd megtenni. Ha minden adatod helyes megjelenik a főoldal.

Regisztrálj technikai felhasználót is:

Ahhoz, hogy a számláid feltöltődjenek a NAV rendszerébe beavatkozás nélkül, ha létre kell hoznod egy ún. technikai felhasználót is. Regisztrálását követően állnak rendelkezésedre azok az adatok, melyek az adózó számlázó programja és a NAV szervere közötti kommunikációhoz szükségesek.

A technikai felhasználót az elsődleges felhasználó hozhatja létre, a “FELHASZNÁLÓK” oldalon az “ÚJ FELHASZNÁLÓ” panel kijelölése után a “TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ” menüpontra kattintva. Itt történik meg a Technikai felhasználó oldal hozzáadása, amely véglegesítéséhez jelszó megadása kötelező.

Nem mindegyik operációs rendszer alatt működik az automatikus adatszolgáltatás:

Az adatszolgáltatás a Windows XP és Vista alatt nem működik, mivel az ezeken elfutó böngészők biztonság szempontjából nem megbízhatóak.

Ha továbbra is ilyen operációs rendszert használsz, csak manuális feltöltésre lesz lehetőséged, és azt is csak egy másik, támogatott böngészővel rendelkező eszközről tehetsz meg. Az online adatszolgáltatás érdekében szükséges lecserélni az említett operációs rendszereket, ami bizonyos esetekben a hardver cseréjével is járhat.